torsdag 9. desember 2010

Oppsummering november og noen turer tidlig desember

Har blitt hard bruker av Garmin connect sin dagbok som er helt super! Det sammen med at jeg har vært mye på farten har gjort bloggingen min til litt patetisk.

November startet med mer av det samme. Betennelse helt ned i sena mot ankelen. Ble 2 ukers helt treningsfri med og 20 dager med voltaren. Det gjorde susen og jeg kom meg igang igjen. Første uka nøyde vi oss med 2 tuerer på 10 km hver. så da ble det 20 km. andre uka hadde jeg en god følelse og hadde 3 turer. den lengste 14 km. passet på å ha en dags pause imellom øktene. Deretter fulgte det 2 uker med 40 km og 45 km. Ingen turer er lengre enn 15km, Noe mer har jeg ikke tatt sjansen på.

I går var det felles trening og tempoet var litt over det jeg normalt kjører på langturene så var veldig spent på om beinet kom til å holde. Det gikk meget fint og løp 15 km uten problemas. Blir en 45 km uke dette også så får vi øke det litt neste uke. Målet er å klimpre meg oppover til 90-100km uka igjen. Men kjenner helt klart at dette må tas gradevis. Første store mål i 2011 er stockholm marathon og da skal jeg være i form!! ikke i januar heldigvis.

Så litt opp og ned i November men når det først kom igang så ble det bra. Ligger nå på 4-5 tuerer i uka og det er nesten max av det jeg får til i juleforberedelses tida men kjenner jeg begynner å bli moden for noe over 20km snart.

En annen utfordring de siste ukene har vært kulden. Med Gore jakke og swix bukse har det vært 0 problem. eneste er pusten. Når det var – 19 så sleit jeg veldig. Har tidligere vært plaget med asma så må ta det pent. Noe som har fungert greit er buff foran nese munn men det har ikke vært 100% optimalt. Satser på det varmer opp litt snart. gjernde rundt minus 5.

Ingen kommentarer: