mandag 7. desember 2009

2000 part deux – 2000er!

Ny suksess forrige uke. Ble litt annerledes siden Slobo og jeg var på tur, men kom meg i mål på et vis.

Tirsdag skulle jeg bare prøve noe nytt, så jeg satte ut på trampetokt uten å velge noe program. Jeg satt bare motstanden i maskinen på 14 (av 16 som er tungt som faen), skrudde på StreamingSoundtracks.com og tråkket i vei. Med ukesbudsjett på 2000 kcal og mål om tre runder i uka er 667 kcal “break even”, men etter at jeg kom dit og kjente at jeg hadde mer fett å gi, dyttet jeg meg forbi stadig nye nivåer med moro. Etterhvert så jeg at det dukket opp en Star Wars-melodi i køen på streamingsoundtracks, så jeg ble enig med meg selv om å gi meg når den var ferdig. Det ble en kjempeboost i motivasjonen, og gåsehuden var svett når klokka stoppet på 66 minutter og 1230 kcal…! Digg! Til sammenligning kostet halvmaraton litt over 1800 kcal, så jeg var fornøyd med å ha klart det. Når jeg kom ut av dusjen lagde magen støvsugerlyder så jeg sniffet i meg en liten grandis uten så alt for dårlig samvittighet.

Onsdag og torsdag var jeg i Sverige, og jeg hadde ikke motivasjon for trening når jeg kom hjem. Fredag hadde Siv julebord, så jeg var hjemme alene med Heidi. Lørdag hadde vi en gjest som bodde på rommet der maskinen står. Da ble det søndag, og de siste 770 måtte forbrennes.

Dette foregikk ved at jeg satt maskinen på 770 kcal og 42 minutter, som var det jeg gadd å bruke på dette hvis jeg hadde en dårlig dag. Denne gangen bød streamingsoundtracks på Indiana Jones, Alien og Silence of the Lambs samt masse kinakål. Kaloriene raste unna og det gikk egentlig ganske lett for seg. Kom til null med 4:30 igjen på klokka og var happy med det. Så ble det dusj og middag. Det var godt. The End. :)

Ingen kommentarer: