onsdag 30. desember 2009

Skidor

Uke 53 Dag 1: 2 og en 1/2 time på ski

Soundtrack: skogen

Hadde planlagt tur på hytta denne uka men temperaturer der oppe rundt –15 og endel vind gjorde at vi holdt oss hjemme. Planen denne uka var ski, og siden alt utstyret står på hytta var det bare å finne frem det gamle utstyret som ikke har vært brukt siden Euroline turen i fjor samt kjøpe inn noen noen nye staver. Klasset på litt grønnt utapå det blå fra i fjor og startet fra Frogner kirke. Gikk innover og opp mot Årkvisla inn til Stronghytta og rundt klopptjern til Spiralen. Deretter inn til Landfalltjern og Tverken og så tilbake igjen. Ble en god to timer og litt til.

Det ble mye opp innover og mye ned hjem. Festet var perfekt og med untak av litt dårlig glid var jeg happy med skia. Lenge siden armene har jobba så jeg er drit støl i armer og skuldre. Var nok ikke tidenes sjakk trekk å sette ut på turen uten drikke eller noe på fyll heller men det gikk greit. Gikk meg litt tom mot slutten men det skulle bare mangel. Deilig med langtur og nydelig vær på skauen. Var –15 når jeg startet men bortsett fra is i øynebryn så klarte jeg kulda fint.

I morgen blir det en intervalltur på beina. Tradisjon med å trene på nyttårsaften så det må holdes selv om det er kaldt. Etter behandlinga på tirsdag var vi enige om at jeg ikke skal løpe så langt på en stund. Heller kjøre intervaller på beina og ta langturene på ski. Prøver det noen uker fremover.

Ingen kommentarer: