lørdag 26. desember 2009

Langtur i løssnø og skøyterunde

Uke 52 Dag 2 og Dag 3: Roligtur 65min og 1 time på skøyter

Soundtrack: Seigmen – Malmklang

Har tradisjon med å løpe 1ste juledag og ville ikke bryte den selv om det snødde hester og det var dårlig med brøyting. Kom avgårde litt seint på kvelden og var stort sett aleine på hele runden. Enkelte steder var det godt brøyta og helt ok å løpe mens andre steder var det vassing i 20-30 cm snø.

Utrolig godt å røre seg etter et par skikkelige julemiddager. Kroppen var egentlig god så jeg kjørte på i et godt tempo. La turen om nye feltet på stoppen slik at det ble litt lenger og jeg fikk litt mottbakke trening. God tur. snitt puls 152 max 163. Våt og glad. Løp i nye vinterthights jeg fikk til jul. Vanntett og vindtett, funka maks.

Andre juledag skulle jeg på skøyter med Konstanse men hun lå med 39 i feber så det ble aleine og dermed litt mer trening. Isen på brakerøya var brøyta men ikke speil så det var litt små tungt å gå. Kjørte litt generell runde gåing før jeg kjørte litt 30x30 intervaller. Trodde en stund jeg skulle stryke med… lett for å kjøre for hardt på skøytene, men jeg fullførte helt ok. Greit å rusle hjem da med verkende bein :-)

Tenkte meg en god skitur i morgen men har prestert å legge igjen allt av staver på hytta så det får bli til uken. Regner med en rolig langtur da det nok fortsatt er litt glatt for intervaller og at jeg er litt bambi.

Ingen kommentarer: