fredag 1. januar 2010

Nyttårsaften intervaller

Uke 53 Dag 2: Intervaller 5x5x4x3x2 med ett minutt rolig jogg i mellom

Soundtrack: Trashcan Darlings – 22 and Trash

Alle innkjøp i hus, maten i ovnen og champagnen i kjøleskapet da var det duket for årets siste treningstur. La opp til en god intervalløkt og varmet opp litt hardere enn jeg pleier og endte opp med en puls på 154. Roet meg litt ned før jeg kjørte første 5 minutteren. Dro til skikkelig og hadde ok feste. Nærmet meg 170 i puls og følte det gikk fort. roet ned og satte igang med 5 minutter nummer 2. Prøvde å holde samme farten og klarte det greit med en max på 171. jogget meg ned igjen og kjørte 4 min. Løp den litt tøffere og måtte roe litt ned mot slutten av draget for å komme unna syra. 3 minutteren var litt sånn lapskaus, litt ukonsentert og måtte krysse en vei så den var ikke tidenes beste. 2 minutteren kjørerte jeg så opp mot max og toppet dagens puls meter med 173 opp bakken ved st. Hallvardshallen. Det var det og det var 10 min med nedjogging hjem. Fin økt, litt små glatt men helt ok. Apetitten var på top.

Ok å komme igang skikkelig igjen etter veldig mye opp og ned trening samt det som finnes av løpe skader. Første del av 2009 var et supert treningsår. Sistedelen har vært tragisk der kramper og løpekne har gjort sitt til at treningen har blitt så som så. Satser på at 2010 blir et godt år!!

Ingen kommentarer: