fredag 6. februar 2009

Drømmeforhold

I går var det tur inn til Hellashytta igjen. Forholdene var helt perfekte med minus 5 og nykjørte løyper. Jeg hadde nyglidede ski og kjente egentlig fra første fraspark på stadion at skiene var helt glimrende.
Etter planen var det rolig tur med taktomslag og naturlige intervaller i bakkene som var dags. Sånn ble det også selvom jeg nok holdt litt høyere tempo enn planlagt. Løypa er som sagt veldig kupert så det er vanskelig å holde igjen når man først kommer i gang.
Følte ellers at formen var veldig bra. Turen åpner med 10- 12 minutter motbakke og merket på toppen at både pust og teknikk hang med.
Hele veien inn til Hellas veksler med harde motbakker, utforkjøringer ispedd noen flater hvor man kan gå diagonal så det blir i praksis intervalltrening som passet bra i går.
Totalt sett gikk jeg turen 5 til 6 minutter raskere enn sist, men tilskriver dette hovedsakelig mye bedre ski.
Var virkelig sliten men også fornøyd når jeg kom tilbake igjen.
I løpet av kvelden bestemte jeg meg også for å droppe treningen fredag da jeg merker det godt i benmusklaturen. Vi også gjerne ha litt overskudd til langtur på lørdag.

-S-

Ingen kommentarer: