mandag 9. februar 2009

Rusletur

Jeg ville normalt ikke kalt rusling for trening men nå er det både en form for terapi og opptrening. Gikk i 70 minutter i går. Prøvde også litt småjogging bare for å teste. jogge går greit så lenge det er motbakke.. Er det nedover eller flatt er det ikke noe særlig ennå.

Hvor er jeg? tjjaaa må ha fått en seriøs smell. Jeg klarer ihvertfall å gå uten å halte. Det er fremgang fra lørdag. jeg klarer å vralte.. det er fremgang. jeg klarer å jogge i motbakker det er også fremgang. Jeg skle litt og da kjenner jeg det godt så det er fortsatt en bit igjen

Målet mitt nå er å gå på ski til lørdag. Jeg prøver meg på en gå tur igjen i morgen og så håper jeg at med litt tape at jeg kan ta en enkel skitur til torsdag. bare noe flatt tereng opplegg.

1 kommentar:

Kjetil sa...

M7-2009 (09.02.-15.02.)


Dag 1:
Løp lange intervaller, 4 x 7 min, Pause 2min der du småjogger.
Prøv å variere farten på hvert drag alik at du avslutter de siste
to minuttene med litt mer innsats. Varm opp (15 min jogg) og jogg ned
(ca 5-10 min) som vanlig. (8-10 km)

Dag 2:
Løp hurtig langtur. Varm opp i 10-15 min. Løp så 25 min sammenhengende
nokså raskt (litt under terskelen din) og avslutt de siste fem minuttene
med litt mer innsats (uten å bli stiv, men du skal bli andpusten).
Avslutt med 5 min rolig jogg. Legg gjerne inn litt generell styrke
for mage, rygg, hofter og legger (eksentriske tåhev*). (8-10 km)

Dag 3:
Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (11-18 km) Med ski på beina kanskje?

Mengde: 27-38 km


M8-2009 (16.02.-22.02.)


Dag 1:
Løp korte intervaller (ikke løp raskere enn at du holder melkesyra borte),
1 min x 15-20 med 30 sek joggepause. Den korte pausen forteller deg at det
gjelder å starte rolig nok. 30 sek er ikke lenge selv om det føles lenge de
første fire dragene. Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg,
hofter og legger etterpå (eksentriske tåhev*). (9-10 km)

Dag 2:
Løp 45 min progresiv langtur. Start så rolig at det gå¨r fint å øke farten litt for hver km. (9-11 km)

Dag 3:
Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (11-18 km). Gjerne med ski på beina for de
som foretrekker eller har muligheten til det.


Mengde: 29-39 km