tirsdag 31. mars 2009

6x4 min med trøkk

Uke 14 Dag 1:   Løp lange intervaller, 6 x 4 min, P: 1,5 min og legg vekt på å løpe litt raskere etter hvert. Press deg litt over terskelen din, men ikke slik at du må kjempe med melkesyra! Du skal kunne løpe raskere på de to siste enn på de to første (og prøv gjerne å gjøre nettopp det!) Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og legger etterpå (eksentriske tåhev*). (9-10 km)

Soundtrack: Mötley Crüe – Wildside

Stod over søndagsturen pga litt lang familiemiddag. Gikk derfor rett på intervaller uten om å få inn langturen. Følte meg litt stiv og støl når jeg startet idag men det gikk fort over. Deilig vår vær, tørt og fint og LYST. Jeg kan ikke huske tid jeg sist løp etter jobben i lyset. Ble reint vår yr gitt og klinka til litt mye på de først 2 etter 15 min med grei oppvarming. Kjente pulsen jobbet bra over 170 og jaggu kom ikke melkesyra snikende også. måtte ta en 30 sek ekstra for å komme litt ned også tok jeg det litt penere på de neste 3 selv om jeg makset godt over 170 i puls på de alle. Den siste lot jeg det stå til og kjørte det jeg hadde nådde 178 i puls og jeg var fornøyd med at det ble en økt der jeg fikk kjørt meg skikkelig. Pusha meg litt og virklig ble sliten. Reiser til fjells og da blir det vel bare lange skiturer så jeg få kjøre skikkelig på intervallene til torsdag også. kanskje jeg løper en lang en til fredag som ekstra så jeg får løpt en lang før det blir ski ski ski en uke.

Uansett kroppen er med. Kjørte litt for hardt men fikk tatt meg inn igjen. DEILIG MED VÅR!!!!

Ingen kommentarer: