tirsdag 24. mars 2009

Slem Intervall økt

Uke 13 Dag 1: Løp korte intervaller, 1 min x 15-20,i pausen på 1 min skal du ikke bare jogge, men prøve å holde farten litt oppe. Varm opp (15 min jogg) og jogg ned (ca 5-10 min) som vanlig. (8-10 km)

Soundtrack: Bad Religion – American jesus

Ok, jeg er ikke i dårlig form!!! Velsemøy har sikkert tatt litt mye tran for denne uka er tøff..20 stk. 1 minutters intervaller er både den værste og den beste treningen som finnes. Når blodsmaken tar deg og du har mest lyst til å spy så er det hat… men fy pokker hvor deilig det er når du kommer over det..jogger ned og ikke er stiv engang. haha jeg hadde bare konge økt i kveld. Var veldig fokusert siden det er første så intensive trening siden før skaden. Drakk mye veske, spiste fisk og var ut av døren før sofa monsteret slukte meg.

Varmet opp godt…. Kjentes lett og pigg ut. så lot jeg det stå til. Var nesten oppe i 100% på de første 15. Kjørte trøkk og kjente ingenting i ankelen. rundet 180 i puls på de alle men krøyp aldri langt over 180. Prøvde å holde det godt igang i pausene men etter nummer 15 merket jeg det og ble litt svimmel så jeg slapp meg litt ned. Kjørte dog fortsatt bra trøkk men tok det litt roligere i pausen.. var orntlig GOD sliten når det var over og meget overasket. Kroppen jobba som bare det og jeg sprakk ikke. DEILIG!

Flott løpe føre, litt is og kaldt men stort sett bart og bare å peise på. Tror det var stjerneklart men jeg må innrømme at jeg ikke så etter. Pyramide intervaller nestegang og det blir oxo tøfft. Må bare fortsette å holde fokus.

Jeg føler jeg er skikkelig på gang igjen og melder meg på Normarka skogsmaraton i juni !!

Ingen kommentarer: