tirsdag 6. juli 2010

4 x 800

Etter en rolig fin tur i går følte jeg at jeg hadde litt overskudd i kroppen og bestemte meg for en tur i dag også. Det var en stund siden jeg hadde løpt intervaller så bestemte meg for å gjøre det i dag.
Har et område hvor det går gangvei paralellt på begge sider av veien som det er relativt flatt. Strekningen er ca 800 meter så bestemte meg for at det ble distansen på intervallene i dag.
Jogget rolig som oppvarming i 6-7 minutter og kroppen kjentes veldig bra ut. Det samme gjorde bena og hadde en god følelse.

Kom bra i gang med det første draget. Det heller svakt nedover til å begynne med før det flater ut og så går svakt oppover igjen mot slutten. Kom bra opp i både fart og puls og lå rundt 179 mesteparten av veien, men bikket 180 helt på tampen. Roet det helt ned over brua og ned til andre siden og pulsen datt ned i sone 1 igjen. Andre drag starter flatt og fikk igjen bra fart og raskt opp i puls. I midten av strekningen er det en liten bratt bakke og den gjorde susen. Måtte korte ned skrittene men holdt frekvensen over toppen og opp i fart igjen. Lå jevnt i 182 etter bakketoppen og ut draget. Roet det ned igjen og krysset over for 3. og 4. drag.
3. gikk veldig bra og greide å dytte både puls og fart videre opp. Lå i 185 hele veien.
Siste drag ble tungt, men gjennomførte bra allikevel. I nevnte bakke begynte det å nappe i låret og pulsen bikket 188. Jeg kom meg igjennom med den pulsen selvom det ikke gikk like fort på slutten.
Jogget rolig hjem igjen, eller så rolig som mulig da det er 5 minutter med stigning hele veien hjem. Veldig fornøyd med gjennomføringen og har egentlig følelsen av at det var en effektiv og bra økt.

En rolig langtur nå før Kreta så skal jeg være fornøyd.

Ingen kommentarer: