søndag 4. juli 2010

Flott 2 timer og 20 min med Nina Hongseth

Uke 26 Dag 6: 140 min rolig tur

Soundtrack: Lett prat

Da var det ut på en tur jeg var spent på. Helt siden vi avtalte at vi skulle ut og ta en langtur har jeg vært litt nærvøs. Hva venter? 5 timer med sekk og 40 liter vann? Jeg ble dog beroliget at dette ikke skulle være farlig. 2 timer i rolig tempo og masse tid til å skravle. Jeg var dog fortsatt litt nærvøs der jeg stod klar utenfor Nina sin leiliget. Hun er jo dronningen over alle maraton og ultraløper. Liten grunn til bekymring og vi kom igang. Stemningen var bra og Nina la ut om løp etter løp som bare hørtes kjempevonde ut. Det ble derfor en knallkoselig tur og en god økt for meg.

Hadde snitt puls på 147 så lå der jeg pleier på langturer. Turen gikk innover i Bærumsmarka og løp forbi Bogstadvannet og inn til en Skiforeningshytte jeg ikke kjente navnet på. Ca en time inn. Påfyll med vann. Det var ikke sol ennå men varmt. Unge Ravn var svett og sikkert litt rød i trynet. Hjem var det mer neover så egentlig lettere men jeg sliter jo litt med kneet i nedover og jeg var bekymret. Dog ser det ut som om litt mer tempo er tingen for kneet. Kjente absolutt ingen ting og tenker at jeg løper mer riktig når det går noen klick raskerer? Uansett gikk det fint ned igjen og jeg fikk masse gode råd om løp, løping og trening. For meg var dette en av de beste treningen noensinne. veldig kult!

Fikk meg litt drikke og en dusj også var det tur hjem til grilling. Ankelen har hovnet litt opp uten at jeg helt vet hva som fikset den. Har vært litt rar etter ultraen så kan hende jeg begynner å merke kjøret. Hadde planlagt en 100 km + uke før ferien men spørs om jeg ikke tar det mer piano. Blir ihvertfall ikke en 2 timer i morgen også som var planen. Nøyer meg med sykkel til jobb.

Ingen kommentarer: