torsdag 29. juli 2010

God treningsferie tross litt skadekluss

Dro en panikkbehandling hos naprapat en time før avreise og fikk streng beskjed om å avlaste beinet mest mulig første uke. Følte at behandlingen gjorde snusen så etter 3 dager med ro prøvde jeg meg forsiktig med en 40 minutter. Kl var 12, det var 36 grader + i skyggen og ingen var dumme nok til å røre seg langs motorveien men unge Ravn var unntaket. 40 min… trenger ikke vann da ;-) Løp greit i 30 min så ble det tungt. ble svimmel og forbannet optimismen min. Men kom meg tilbake og var blid som en sol. Beinet fungerte helt greit, kun litt ømt. Masse tøying og svøming og jeg var klar for 40 nye dagen etter.

Pga at unga fortsatt er så små var det kun midt på dagen det passet at jeg stakk av så litt tidligere. kl 11 la jeg ut. Denne gang med ei flaske vann og caps på hodet. Varmt og ekkelt men kom meg fint igjennom. God tur i litt høyt tempo. Tror det var høy puls ute og gikk. Treningsdag 3 ut kl 10:30 og kjørte 2 timers tur. Det var litt i overkant og jeg følte meg dårlig resten av dagen. Temp i skyggen var vel et sted mellom 35 og 40. Jeg løp forholdsvis lett men slet med pulsen. Beinet var helt ok og i følge planen til meg og Naprapaten holdt jeg meg unna harde motbakker. Det var enkelt nok. Mye gode runder å velge imellom

Siste ferieuke klasset jeg til med 6 treningsturer. 3 stk på rundt 40 min. en på timen, en på 1 time og 20 min og en på 1 time og 30. Felles for de alle var at dette var tyngre enn vanlig. Jeg sleit med den varme luften men fikk også svettet liter på liter. Hadde håpet jeg skulle fått til en til over 2 timer men droppet det siden allt måtte kjøres midt i solsteika og det tok på kroppen mer enn jeg likte. Måtte også konstantere att leggen ble ømmere etterhvert selv om jeg ikke merket noe direkte under løpingen. Glad jeg hadde ny behandling som ventet.

9 treninger på 12 effektive dager var bedre enn jeg håpet på. Masse kjør i sterk sol og varme. Tror jeg kommer til å ha glede av denne treningen fremover. Kun 3 uker til ny 6 timers. :-)

Ingen kommentarer: