onsdag 7. juli 2010

Sykkeltur

Hadde overskudd i kroppen i dag også, men det var uaktuelt med løping. Må spare bena litt da belastningen fort kan bli for stor med min tyngde.
Derfor var det gledelig å ta frem min trofaste jernhest og ta seg en sykkeltur i dag. Syklet en runde jeg brukte mye tidligere på ca 23 km. Den er passe kupert og passet bra for å løse opp litt.

Når sant skal sies er det noe helt annet å sykle enn å løpe og jeg merket det litt i musklaturen uten at det var noe problem. Holdt greit tempo og lå rundt 140 i puls mer eller mindre hele veien. Noen kneiker er det og spesielt hjem igjen og bikket over 160 i en av bakkene ellers var det 140 og 150 hele veien. Mye lavere verdier enn når jeg syklet denne runden for et par år siden og klarte den allikevel på 1 time. Så konklusjonen må være at motoren har blitt en god del bedre selvom safta i beina til motbakkene selvfølgelig ikke er som før.

Kommer uansett til å prøve å få en tur i uka når ferien nå er ferdig.

Ingen kommentarer: