søndag 4. juli 2010

Fin langtur lørdag

Planen var en rolig langtur på fredag, men på grunn av enorm trøtthet utsatte jeg det til lørdag.
Det var varmt i været men det var litt disig så det var egentlig veldig fine forhold.
Løp rolig innover skogen og passet på å holde pulsen i den rette sonen. Var merkelig lite folk ute til tross for fint turvær, men lørdag er kanskje ikke den dagen hvor flest folk er ute.
Fortsatte rolig ned til Kølabonn og to veien videre mot stadion.
På flatene økte jeg tempoet litt men ikke mer enn at jeg holdt pulsen nede. Tok det forsiktig i motbakkene, men ga på litt nedover og på flatene for å få litt frekvens på bena.
Når jeg kom ned tok jeg en sløyfe ned over Jordbrekk ut på asfalt og tok Jarlsbergveien tilbake forbi fotballstadion før jeg begynte klatringen oppover.
Gikk jevnt oppover første seksjon opp til Kiwi men pulsen kom naturligvis her. Holdt frekvensen opp hele Bernåsbakken og lå ganske høyt på toppen, men fikk den raskt ned igjen til sone 1.
Så på tiden at det hadde gått fortere enn jeg hadde regnet med og bestemte meg for å legge inn en ekstra sløyfe opp Almedalsveien og inn skogen og hjem igjen.
Kom inn rett under 55 min og det var egentlig helt passe. Kroppen fungerte bra og selvom jeg kjente det i beina var det en bra økt å få gjennomført.
Verdiene fra footpod'en virker veldig greie nå også så ser ut til at kalibreringen er gjort riktig.

Håper å få inn et par turer til denne uken før ferien starter til helgen igjen.

Ingen kommentarer: