tirsdag 27. juli 2010

Fin "langtur"

Etter et par uker med minimalt med trening og fokus på ferie var det i går på tide å komme i gang igjen. Hadde hatt over en ukes pause med sol og øl så var litt spent på formen i går.
Men ble egentlig positivt overrasket. Litt treg i kroppen de første 5 minuttene før jeg fikk varmen, men deretter ble det bare bedre og bedre.
Løp en ganske kupert løype men hadde fokus på å holde det relativt rolig. Dette gikk veldig bra egentlig, men det er noen lengre stigninger hvor pulsen naturligvis kom høyt men datt like fort igjen når jeg var over kneikene.
Hele turen i går var på asfalt da det i følge kilder var klamt og ekstremt mye insekter i skogen. Uansett fungerte det bra med både bein og pust så det hele var veldig positivt.
Var ute i ca 53 minutter i følge footpod'en løp jeg 9,53 km. Det gir en snittfart på 5,37 min pr km som jeg synes virker litt høyt, men må satse på at stemmer sånn nogenlunde.
Uansett skal jeg dobbeltsjekke kalibreringen på pod'en igjen da jeg måtte bytte batteri i går.

Ellers så blir det nok endel trening fremover nå da jeg må få av meg litt ekstra etter ferien. :-)

Ingen kommentarer: