fredag 3. juli 2009

60/60

I går gjorde jeg unna siste hardøkt før ferien. Var jo varmt og godt i går også, men 20 minutters regn tidlig på kvelden gjorde at jeg hadde håp om et par grader kaldere. Sånn ble det derimot ikke og den fuktigheten som landet var forsampet når jeg dro ut.
Endte opp på 60/60 da det var det som sto på programmet.
Åpnet med 7 minutters rolig jogg som oppvarming og kjørte i gang. Tok det litt rolig på første drag for å være sikker på å få med meg bena. Det fungerte bra og følte jeg fikk bra fart. Dro på litt mer og de 60 sekundene jeg hadde på høy intensitet på hver av repetisjonene følte jeg var av god kvalitet. Fikk bra fart og bra puls hele veien.
Totalt kjørte jeg øvelsen i 24 minutter så nå er jeg snart oppe i det jeg har blitt anbefalt på 30 minutter. Dette er derimot en knallhard øvelse og etter 24 minutter minnet jeg mest om en klut. Dagens høyeste puls på de 2 siste repetisjonene var 191 som er veldig bra.

Nå er det 14 dager ferie og det blir ikke noe intervalltreninger på meg i denne perioden. Men det blir vedlikeholdstrening og har som plan å få 3 stk 45 minutters turer i uke med litt varierende tempo.

-S-

Ingen kommentarer: