mandag 27. juli 2009

6x5

Egentlig hadde jeg tenkt å vente til neste uke med å starte oppkjøringen til halvmaraton, men i og med at dagen i dag var første jobbedag etter ferien tenkte jeg det kunne passe å sette i gang den organiserte treningen også.
Nå har det vært 3 uker med vedlikeholdstrening som helt klart har vært deilig, men er moden for å komme i ytterligere bedre form til løpet i september.

Det regnet og var generelt grått og klamt i dag så bestemte meg for å kjøre 6 x 5 minutters intervaller med ett minutts pause i mellom. Jeg startet med 10 minutters rolig jogg som oppvarming og var litt spent på hvordan dette kom til å bli da det tok noen minutter før motorikken fungerte som den skulle.
Var litt forsiktig på første drag og lå for det meste rundt 168-169 i puls. Tror allikevel det var greit å begynne litt rolig for å ikke brenne alt kruttet. De neste 2 dragene lå jeg rett over 170 og følte jeg hadde brukbar fart. Etter hvert som drag 4 og 5 gikk på merket jeg at jeg ble sliten og jeg lå mellom 173 og 177 i puls. Merket spesielt at pulsen dro seg opp mot slutten da jeg kjempet litt for å holde ut. Siste draget ga jeg på og kom raskt opp i 175. Holdt dette ganske bra og ga på ytterligere litt slik at jeg lå på 180 de siste 3 minuttene. Det var svinehardt og jeg kunne ikke kjørt mange meterne til på den pulsen. God følelse i kroppen hadde jeg i hvert fall og jeg synes jeg kom raskt ned i sone 1 puls igjen til meg å være.
Jogget rolig 10 minutter etterpå og synes jeg fikk gjennomført en skikkelig bra treningstur.
Deilig å være i gang igjen og gleder meg til tur igjen på onsdag samt langtur med Kjell Ravn til fredag.

-S-

Ingen kommentarer: