mandag 27. juli 2009

Liten intervalløkt

Uke 31 Dag 1: Løp 3 min x 8, P: 1 min.  Vanlig oppvarming (15-20 min), men løp raskere og raskere de siste 5 min. Jogg ned i 10 min. Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og legger etterpå (eksentriske tåhev*). (9-11 km) 

Soundtrack: Jokke – Snyltegjesten.

Med Jokke på ipoden og lyden på fullt var jeg spent på kneet. Kjørte en god oppvarming på 20 min. Kjente ikke noe var bare litt stiv. Pulsen lå litt over vanlig og jeg merket de 2 og en halv ukene på ræva bedre i dag enn sist torsdag. Det ble egentlig ikke de rare draga da jeg kom fort opp i 170 i puls så det ble 3 lamme 8 minuttere med høy puls. Kom ikke helt ned i pausene heller så egentlig ble det omtrendt 20 min i 170 også 15 min nedjogging i 159. Mye høyere enn jeg pleier.

Jeg svettet og sleit og det var bare digg for kneet ble bare bedre og bedre så det stopper meg nok ikke hvis jeg bruker fornuften. Nå trenger jeg noen skikkelig korte drag tror jeg før jeg prøver meg på langturen med Slobo til fredag. Prøver å kjøre gjevnt og fornuftig i ukene fremover nå så kroppen kommer tilbake til bane :-)

Ingen kommentarer: