onsdag 29. juli 2009

Fartslek

Prøvde meg på såkalt fartslek i dag. Det er visst sånn at når man er på tur kjører man ujevne drag etter hvert med relativt høy intensitet i ett minutt eller to. Alternativt kortere.
Kjørte min faste runde pluss en halv i dag og etter ca 10 minutters oppvarming satte jeg i gang.
Egentlig var det ganske morsomt og jeg valgte noen kneiker samt et par lengre sletter som jeg kjørte på høy intensitet.
På tross av at bena var tunge til å begynne med fikk jeg bra tempo og høy puls på dragene. De siste par dragene kjente jeg at melkesyra begynte å komme og kuttet de siste 10 planlagte minuttene for å sørge for å være klar til fredagens langtur.
Kroppen kjentes som nevnt sliten til å begynne med men føler absolutt at jeg fikk mye ut av turen i dag. I tillegg var det deilig å kjøre litt høyere tempo og ikke bare lange seige drag for en gang skyld.
Får nesten prøve å legge inn noen av disse fra tid til annen for variasjonens skyld.

-S-

Ingen kommentarer: