torsdag 2. juli 2009

Lørdagsintervaller

Uke 26 Dag 2: Løp 40/20 i 30 min (40 sek innsats, 20 sek pause). Ta evt en lengre pause (2 min) etter 10 min. Varm opp litt progressivt i 20 min. Avslutt med 5 min helt rolig. (10-12 km)

Er hjemom så legger inn et par teninginger. Jeg har levd litt etter filosofien til gode gamle fotballstjernenTor Alsaker Nøstal som jeg også  har vært så heldig å ha som trener. Er det varmt så trener vi dobbelt så hardt. Sist lørdag kl 16:00 og steikende sol og ca 30 grader i skyggen la jeg ut for å kjøre skikkelig intervaller. Stod 20 min med 40/20 på programmet jeg kjørte 30 da jeg viste at til uken blir det litt ymse. Jeg kjørte beinahardt og når jeg kom over varmeterskelen så ble det en knall økt. Var såklart klissvår og tørst men også knekjørt og lykkelig. God økt som gav medsmak.

Ingen kommentarer: