onsdag 22. juli 2009

Løpetur

Var ute og trente i dag. Hadde egentlig ikke noen spesiell plan så det ble rett og slett en løpetur. Løp en fast runde jeg har og tok det med ro. Eneste jeg hadde bestemt meg for var å gi litt ekstra i 4 relativt lange bakker på runden.
Kroppen fungerte bra og pulsen lå greit der den skulle. Normalt når jeg har løpt denne turen rolig har jeg brukt litt i underkant av en time, som vil si 58 -59 minutter. Når jeg klokket inn hjemme registrerte jeg at til min overraskelse at turen hadde tatt 53 minutter og 23 sekunder. Tatt i betraktning at jeg følte jeg ikke løp mye raskere enn vanlig med unntak av nevnte bakker var det som nevnt overraskende.
Inntil videre bokfører jeg dette som en del av en positiv utvikling og håper at det ikke var en "fluke".
Prøver runden igjen om et par uker på ca samme pulsnivåer så får vi se hvordan det går da.

Ellers så regnet det rimelig heftig, men jeg testet for første gang min nye Nike løpejakke som var lett og behagelig å ha på og ikke minst 100 % vanntett. Anbefales for alle her som løper litt.

En uke til med ferietrening nå så er hardkjøret i gang mtp halvmaraton i September.

-S-

Ingen kommentarer: