tirsdag 26. januar 2010

Back in action!

Forrige uke kom jeg meg på 2100-hesten igjen, men bare så vidt! En 700kcal-trening ble gjennomført på tirsdag, en 740kcal på lørdag, og en 660kcal på søndag. Det var tungt og slit, men Spotify holdt meg i live.

Som vi har skrevet og pratet mye om her, det er fryktelig mye motivasjon i riktig treningsmusikk. Her er lista jeg bruker for tiden:

1. Battle Without Honor or Humanity (Kill Bill)

Denne er helt grei som en innledning til oppvarmingen. Kommer liksom litt i fight-modus.

2. Main theme (Cutthroat Island)

En klassiker til glede for nye seere. Piratfilm med Geena Davis, filmmusikken ganske heftig og klart det jeg husker best.

3. Battle. vs. emperor (The Gladiator)

Keiseren er en fin fyr, og byr opp til dans med vår kjære Maximus.

4. Flying High (Rocky)

Her tar 70-talls grooven helt overhånd. Jeg er overbevist om at denne sangen gir karbohydrater.

5. Imperial March (Star Wars – The Empire Strikes Back)

Også kjent som Darth Vader’s theme. Grom og ond.

6. Neodammerüng (The Matrix Revolutions)

“Hei, vi fra Psykosekoret er her sammen med Raseriorkesteret for å fortelle at Neo skal ha en endelig showdown med viruset Smith, og det skal gjøre vondt, og det skal smelle stygt, og det skal vare lenge. Yeah!”

7. Eye of the Tiger (Survivor)

Denne kjenner vi vel godt fra PS-mesterskapet. Svinger igang den også, selv om jeg anser den som listas svakeste for tiden.

8. The Battle of Pelennor Fields (Return of the King)

Hestegutta kommer, baby! Og de har en stor can of whoopass, klar til å åpnes.

9. Duel of the Fates (Star Wars – The Phantom Menace)

Anakin Skywalker sin skjebne forsegles når Obi-Wan og Qui-Gon må kjempe for livet mot Darth Maul.

Sånn generelt ser jeg at de fleste her handler om at helten må skjerpe seg, reise seg og ta ut sitt aller beste for å overvinne slemmingene. Det er jo passende temaer å ha i hodet når man skal trå til litt på trening, og jeg kommer sjelden gjennom denne lista uten 2-3 gåsehuder.

Ingen kommentarer: