mandag 11. januar 2010

Mens vi venter på serveren….Året er i gang med 2100!

Hadde alene-hjemme uke den første arbeidsuka i 2010, og bortsett fra å ligge på sofaen og se på film, gjennomførte jeg treningsopplegget. Hadde nå høynet ambisjonen til 2100 kcal pr. uke som starter i januar, og fordeler dette på tre treninger.

Mandag 4/1 var det tid for årsdebut. Det var tungt – ribbefett i alle ledd og lite som føltes godt. Likevel fullførte jeg helt greit – etter skjema skulle det ta 35 minutter, jeg var ferdig på 34:11.

Onsdag 6/1 var det litt verre. Å stå opp om morgenen hadde kostet sitt, og sprengkulda hjalp heller ikke på motivasjon eller kropp. Svetten svei når den traff frosne deler av trynet. Siden kroppen kjentes sliten hele veien konsentrerte jeg meg om å ligge på skjemaet for en gangs skyld. Var ferdig på 34:48 og forsåvidt fornøyd nok med det.

Så ble det et lite opphold pga. manglende overskudd og litt sen jobbing, samt at familien kom hjem fra trønderland. Nytt av dagen var også at jeg nå bruker Spotify, så jeg fikk lagt opp en spilleliste som var spisset inn mot å motivere meg. Og joda, det funket. Først litt Kill Bill-musikk for å få igang blodpumpa, så Metallica. Så kom Imperial March fra Star Wars – her begynte jeg å kome i grymt drag, og kjempet meg hardt fremover. Så, i tur og orden, kom hestegutta og “Flying High Now” fra Rocky og “Duel of the Fates” fra Star Wars I: The Phantom Menace, der Qui-Gon Jinn og Obi-Wan Kenobi må fike Darth Maul. Man. For første gang i 2010 kjentes det ut som jeg hadde kjempekrefter og kunne knuse trynet på hvem som helst. Kroppen ble til en maskin som dro og kjørte og pumpet. 33:11 ble slutt-tiden etter at jeg koste meg i mål de siste 25kcal.

Uansett fornøyd med ukas fangst. Blir 3 uker til med 2100, så får vi se hvordan verden ser ut når februar er i gang. Svigermor synes jeg var blitt tynn så det kan være indikasjoner på at dette virker. ;)

Ingen kommentarer: