tirsdag 25. mars 2008

Påsken unnagjort

Uke 6, Dag 2  Løp 5 x 4 min med 1-2 min joggepause. Jogg 10 min

Dag 3 Jogg 55 min (byttet ut med 3 1/2 times skitur)

Kom meg greit igjennom Påsken. Jeg gjorde unna intervalløkta når jeg kom hjem på søndagskvelden. litt tung i beina etter flere lange skiøkter men det var deilig å trykke til litt med løp igjen og intervaller er supre for å få beina igang. Hadde ikke på pulsmåleren da "beltet" var til vask, men jeg tipper at det lå rundt 170 som vanlig på dragene. Var veldig sliten når jeg var ferdig så da var det deilig å løse opp på mandag med en lang gåtur fra Maridalsvannet ned til Grønland med et par pit stopper på noen brune puber :-D

Dag 3 byttet jeg ut med skiturer. Hadde gode skiturer både torsdag 31/2 time), fredag (2 timer) og lørdag (3 timer). Torsdag snødde det og blåste og lå rundt -5. Endel folk på fjellet og løypene var ok bortsett fra noen steder de var blåst bort. Gikk meg en fin runde alene og ville ha den på +3 timer. Kroppen holdt fint og bortsett fra en 5 min pause med litt vann og en sjokkis gikk jeg i godt tempo hele veien. Fredag snødde det ennå mer og det var ikke en løype og oppdrive på fjellet. 20-30 cm nysnø og masse vind gjorde at det bare var de psycho som var ute å vasset i snø. Det var vel mer vassing enn skigåing men jeg fikk kjørt igjennom en god runde med høye kneløft. Lørdag var det gnistrende vær, -8 og knall sol. Litt mer familietur enn torsdag, men vi gikk i 3 timer så det var greit. Ikke spesielt sliten men litt støl siden dette var de først 3 skiturene jeg har gått siden i januar. Hadde ikke med pulsklokken så jeg har ikke noen målinger der. Skulle veldig gjerne målt torsdagen da det var en virkelig god tur.

Deilig å komme fra ferie og ikke føle seg råtten. Ut på landeveien igjen idag med 60 min langtur. Håper det ikke bare blir slapps og møkkaføre men vi får ta det som det kommer. Kun 2 uker igjen nå så kan jeg hoppe over på mosjonist programmet!! :-D

Få vekk dette slappset og nå så skal jeg begynne å sykle til jobben igjen også.

Ingen kommentarer: