tirsdag 4. mars 2008

"Langedrag" tur

Uke 3, Dag 3:      Jogg 15 min. Løp 2 x 10 min litt raskere enn jogg. Jogg 5 min rolig mellom dragene. Jogg 5 min

Soundtrack: Nashville Pussy - Blowjob from a rattlesnake

Søndagsturen en dag forsinket. Jeg kjenner jeg begynner å ta litt av ang. treningen. Når svigers gjerne vil være barnevakt en kveld og vi skal ut å spise og på kino så er første tanke: "faen, da ryker løpeturen" :-D Nå gikk det seg til og "Mannen som elsket Yngve" var slett ikke så værst. Soundtracket til filmen var superb!! masse The Cure og Raga, det liker jeg!!

Anyway, trening!! Her går det så det gviner om dagen. Startet med å løpe inn til byen og ut til Lierstranda igjen. ca 18 min. deretter var det 2 x 10 min med lange drag. Hadde bra intensitet og klarte å bikke pulsen over 170 også. hadde en max på 174. men en snitt puls på rund 148. så bra trøkk var det og pulsen datt raskt ned til ca 135 når jeg roa det ned. Det tok litt av, så da første lang drag var gjort var jeg nesten ved Lier bakkene. Draget tilbake var også fint og tok meg tilbake igjen til Statens vegvesen og opp bakken ved St. Hallvard hallen. Det var i bakken der jeg toppet 170 i puls. Roet det ned på toppen og fikk en 10 min i rolig tempo hjem. Da var jeg bra sliten og happy som bare det. Vekta raser også og BMI ligger nå på 23 samt at jeg pokker meg gikk inn i en "slim" model når jeg skulle kjøpe bukse på Lørdag. :-D Har ikke som mål å gå ned så mye men skal jeg løpe Nordmarkstraveren så bør jeg nok være nede på 78-79 kg. Det betyr vel ned 4-5 kg. Gleder meg til rolig langtur på 45 i kveld. Det blir kos med god musikk.

2 kommentarer:

Stayerdama sa...

Du har riktig innstilling - gleder deg til langturene - kult! Stå på videre, hilsen "coachen"!

Kjetil sa...

takk for god ordene "coach"!! ;-)

Jeg må si at det gjør ting mye mer inspirerende når jeg på 4 uker ser en slik fremgang. Det som var langturere med slit og melkesyre er nå bare morro :-)

Skal nok følge programmet dit videre så får vi se om jeg klarer 3 timers løp til høsten :-D