mandag 3. mars 2008

Søndagstur

En aldri så liten rapport fra helgen er vel på sin plass nå mens mandagens strabaser sakte men sikkert siger innover meg.
Etter en såkalt medium uke i min treningsplan var tanken min å få tatt meg en tur ut på lørdag ettermiddag med joggeskoene. Derimot vet man aldri hvordan lørdagen kan forløpe når man tre unger, bikkje og ikke minst kone. Så kort sagt ble det ikke noen anledning før klokken 19 om kvelden og på en lørdag trekker da en god flaske rødvin (12 år gammel, hadde ligget i kjelleren min i 8) og en god biff mer enn joggeskoa.

Men søndagen stilte jo med sol og bra temperatur så jeg fikk kommet meg ut ved 15 tiden etter den største bølgen av de som går søndagstur hadde gitt seg.

De som leste rapport fra siste tur fikk med seg at det var en skikkelig champagne tur hvor alt gikk som en drøm. Den satt riktigtnok godt i kroppen, men følte vel egentlig at den var helt ute av kroppen når jeg startet i går. Derimot gikk det ikke så veldig lenge før jeg merket at jeg nok kom til å slite litt mer enn sist gang.
Jeg har utvidet ruten min endel siden begynnelsen og de av dere som vet hvor jeg bor vet jo også at det er mye opp og ned her. Men jeg gjennomførte en 45 minutters tur hvor jeg blant annet var nedom Sletta og Jordbrekk som igjen betyr at avslutningen av turen min er vel 200 høydemeter.
Men det tok jeg som en utfordring og delte det opp i 3 x 1 minutts drag oppover alle bakkene med 30 sekunders pause i mellom. Unødvendig å si at jeg kjente det i kroppen og var oppe i 187 i puls på det høyeste som i tillegg da var på siste draget. I følge de som har greie på det er det et bra tegn og at man har fått noe ut av økta.
Vi får håpe at det stemmer, for nå verker i hvert fall bena heftig. Såpass at jeg nok må stå over basket i dag som er det morsomste jeg gjør hele uka. Anyaway, noen dager med treningshvile er nok på sin plass nå og i og med at det blir noen dager i Tyskland denne uka passer det bra.
Har i tillegg pådratt meg en forkjølelse så da er vel det i det hele tatt oppe og avgjort.

Men som alltid var det digg å ha gjennomført. Gleder meg til fortsettelsen selvom det nok blir helg igjen før jeg tar neste joggetur.

-Slobodan-

Ingen kommentarer: