onsdag 18. juni 2008

Back in the saddle

Endelig tilbake igjen på sykkelen etter et opphold på over en uke. Flere grunner til at jeg har hatt en pause blant annet en miniferie på 4 dager, men i tillegg var jeg sliten i kroppen før pausen etter litt vel mye sykling.

Fikk sånn sett kickstartet karrieren igjen i går på tur med en kompis som er i bedre form enn meg. Planen min var egentlig rolig tur, men det ble rolig 60 minutter og 40 minutter med drag og hardere trening.

Løypa som ble valgt i går var at den tekniske typen sånn at vi skulle få trent litt på terreng og stisykling. Det som er veldig bra med det er at det er veldig morsomt i tillegg til at det er lett å få opp pulsen samt at intensiteten må holdes oppe på de mest krevende strekningene dersom en skal klare å holde seg på sykkelen.

Dragene ble gjort opp mot henholdsvis Nikkerud, fra Bremsa opp til MIF hytta, rundt 5 kilometeren og til slutt opp Kavlemyra. Da var kroppen min rimelig fornøyd og det var sånn sett deilig å rulle hjem i rolig tempo derfra.

Gjennomsnittspulsen min lå på 157 som er ganske høyt, mens makspulsen var på 186 mot slutten av dragene.

Totalt kaloriforbruk var 1797.

-Slobo-

Ingen kommentarer: