tirsdag 3. juni 2008

Rolig moderat Langtur

Uke 23  Dag 1: Løp rolig langtur 50 min (Sone 1). Avslutt med 4 stigningsløp a 50-60 m etterpå. (9-10 km)

Soundtrack: Oasis - She's Electric

Ny lett løpetopp og drikkeutstyr var kjøpt inn hos Løplabbet idag. Toppen var drit sweet og lett og luftig så en klar forbedring fra de gamle metal skjortene mine i bomull. Drikkesystemet virket proft ut. Siden det bare var en 50 min tur tok jeg det ikke med. Skal teste det til søndagslangturen.

Løpingen da? Varmt, trenger vel ikke å si det da alle på østlandet kjenner det. Litt tung i beina etter søndagen fortsatt men det gikk egentlig veldig greit. Pulsen begynner virkelig å svinge av og jeg lå og vaka rundt 148 i snitt puls. Tok det bare pent og pyntelig ned Nøstebakken, ut Lierstranda, opp gamle kjellstad veien og bort forbi rideskolen på Linnes til Heggtoppen. Snudde der og kjørte tilbake om St. Halvard hallen og bort Nøsteveien og hjem. Kjørte stigningsløpene på flatene før St Halvard og de hjalp til å få løsnet på betongen i beina. Når de var gjort økte jeg farten litt og dro på litt hjemover.

Fin økt, ikke spesielt sliten av 50 min lenger. Blir bra med Intervaller til torsdag for å få litt fart i beina igjen. Ellers så satser jeg på å stable sykkelvraket mitt på beina igjen i kveld og sykle til jobben resten av uka så endetarmen ikke skal få så sinnsykt sjokk til fredag.

Kudos til svensken på Løplabbet Drammen, bedre kar til å drive butikk skal de lete lenge etter!!

Ingen kommentarer: