tirsdag 3. juni 2008

Teknisk syre

I dag tilsa treningsplanen min rolig trening i 45 min og 45 på middels til høy intensitet. Jeg hadde i tillegg bestemt meg for at dagens tur hovedsakelig skulle gå på sti sånn at jeg samtidig kan få forbedret teknikken min.

Satte avgårde forbi det nye huset til Lam og inn i skogen mot Haukåstoppen. De som er kjent her vet at det går stier på kryss og tvers her som er veldig fine å sykle på. Etter ca 20 minutter med variert stisykling var jeg varm og vendte nese opp over gruvene og inn på stien opp mot Dalen. Herfra videre inn mot SIF hytta og stien som går paralellt med grusveien. Da hadde jeg syklet i ca 45 min og da var det dags for å øke intensiteten. Klinte til innover stien mot Nikkerud som er en bra stigning. Kom opp med lungene i jekslene og tenkte at dette kom til å bli hardt. Syklet fort ned til Bremsa og derfra inn på stien som går opp til MIF hytta. Denne er sykt morsom å sykle, og heller ikke spesielt vanskelig. Men det går ganske fort til tross for bra stigning og kan anbefales for de som synes det er morsomt å sykle. Kjørte denne i et eneste langt drag, og hvilte(rolig sykling) i et par minutter.

Kjørte deretter 5 km på MIF hytta som et drag og syklet deretter videre ned mot bånn av Kavlemyra. Så var det nytt drag igjen motsatt vei opp til Nikkerud. Dagens høyeste puls på toppen her(190). Ned igjen til SIF hytta og samme vei i retur hjem igjen.

Utfordret meg selv i dag og slapp meg ned i høyere fart ned steinrøysene og stiene. Var veldig morsomt og føler absolutt at teknikken sakte men sikkert kommer. Må bare sørge for å legge inn nok sti i øktene fremover også.

Syklet totalt i 1 time og 45 minutter. 80% på sti og resten nødvendig grusvei og asfalt for å komme meg dit jeg skulle. 1700 kalorier forbrent, snittpuls på økta var 158. :-)

-Slobo-

2 kommentarer:

Kjetil sa...

Tøff runde!!! Tror det blir jævlig å henge på deg på sykkel til fredag ass!! helvete du kan vel ligge på sykkelen å sove og ennå sykle fra oss andre... :-)

Kjetil sa...

nuvel!! jeg tror ikke jeg har så mye å frykte jeg... :-( mekka sykkelen og trodde jeg hadde fiksa giret, det funka fint i de 2 første vekslingene også bang! kjede hoppa rett av og skruene spratt, så da har jeg dårlig med jernhest... vurdere å løpe jobben - hellas hytta - hagatjern men er litt usikker på hvor langt det er... litt teit hvis jeg er fremme kl 22: lizzm