torsdag 5. juni 2008

Syklet hjem fra jobben

Tok det som nevnt veldig rolig på vei til jobben i dag, og hadde også planer om en relativt rolig tur hjem igjen selvom det mer eller mindre er 13 km med oppoverbakke.
De første 1,5 er rimelig flate men merket allerede her at lårene mine protesterte. Tenkte at dette kom til å gå greit etter hvert som jeg ble skikkelig varm.
Men dessverre måtte jeg etter hvert innse at smertene kom til å vedvare hele veien hjem. Er ikke så lenge siden jeg hadde en hard tur(tirsdag) men skulle allikevel hatt nok treningsunderlag til å tåle det.
Jeg kom meg hjem på ca 45 minutter som er helt greit. Det var sykt varmt, tungt hele veien og følte egentlig at jeg kjempet litt mot utstyret og veien mer enn jeg har gjort den siste tiden.
I tillegg merket jeg fort at jeg hadde litt for næring i kroppen noe som gjorde seg gjeldende skremmende fort.

Lærte at selv på korte turer i såpass sterk varme som det er nå trenger jeg mer næring før jeg sykler. Vannet jeg hadde med kom fort opp i 30 graders varme noe som gjør at det ikke smaker godt selv så tørst som jeg var i dag.

I morgen skal jeg gjøre det samme, men med en enda tøffere tur hjem da flere av oss skal hele veien opp til Hagatjern. Er spent på bena og skal garantert ha saft i flaskene i morgen.

Ingen kommentarer: