mandag 2. juni 2008

Da var en ny bariere brudt

Uke 22  Dag 3: Rolig, lang langtur, 80-90 min (Sone 1). (11-16 km)

Soundtrack: Skogens Ro

Måtte stå over Torsdagens intervall grunnet problemene på NSB systemet som gjorde at jeg ikke var hjemme før 8.

Nå begynner det å gå seg til kan man si!! Etter en familiedag på Garsjø med grilling og kanopadling og alt for lite drikke startet jeg opp fra Eggevoldene ved 14:30 tida. Det var varmt og jeg hadde ikke med drikke. Regnet med at jeg kunne stoppe ved Tverken og Landfalltjern på veien over for å fylle opp litt, Det var grisevarmt.

Turen gikk fra Eggevoldene inn til Eiksetra, opp til Vakkertjern og Skimten. Deretter langs Tverråsen og ned til Tverken (der var det så mye folk og følte meg helt fin så jeg droppet vann pausen) tok løypa rett ned til Landfalltjern og drakk litt ved pumpehuset. Dro så rundt Landfalltjern og ned mot spiralen. Fortsatt gikk det lett og fint. I Stiboltskrysset tok jeg et dårlig valg. Istedenfor Spiralen og litt vann tok jeg den lengre rundt klopptjern uten vann. Det gikk greit! Turen gikk da rundt Spiralen og ned til Åspaviliongen og ned til inntakeren. Da begynte jeg å merke det... begynte å bli desperat etter drikke og begynte å fryse i 30 varmegrader, ikke bra. Derfra og hjem er det bare drøye 10 min så jeg kom meg hjem. 1 time og 52 min. Raskere enn jeg hadde trodd og slett ikke skremmende i det hele tatt.

Etter å ha fått inn litt veske var jeg helt ok igjen, ikke skremmende sliten og helt grei i kroppen. Eggevollene og hjem på 1 time og 52 min er meget fornøyd med men kanskje ennå mer fornøyd at kroppen løp den uten noe problem i det hele tatt. Blir en tur på Løplabbet for å kjøpe drikke belte. Jeg tor kanskje grunnen til at jeg ligger hjemme og renner alle veier mens de andre bare var litt rare i magen er at jeg hadde vel høyt vesketap i går.

Nesten 2 timer nå, 3 timer til høsten er på gang :-)

1 kommentar:

Kjetil sa...

Program denne uken så fort jeg får kontroll på magen

M23-2008

Dag 1:
Løp rolig langtur 50 min (Sone 1). Avslutt med 4 stigningsløp a 50-60 m etterpå. (9-10 km)

Dag 2:
Intervaller. Løp (6-) 5-4-3-2-1 min, P: 1,5 min. Legg deg rundt terskel (sone 3),
men press gjerne litt mer på de korteste dragene. Oppvarming og nedjogging 15 + 10 min.
(9-10 km) avslutt med eksentriske tåhev*

Dag 3:
Rolig, lang langtur, 80-90 min (Sone 1). (13-18 km)


Mengde: 31-38 km



M24-2008 (09.06.-15.06.)

Dag 1:
Løp lange intervaller, 5 x 4 minutter, P: 1,5 min småjogging. Hold jevn flyt og fart,
men avslutt gjerne litt raskere enn du startet (Sone 3-4) Varm opp og jogg ned som vanlig.(9-10 km)

Dag 2:
Løp hurtig langtur. Varm opp i 15 minutter og øk farten til terskelfart (Sone 3) og løp 2 x 12 minutter.
Jogg 3 minutter i "pausen". Jogg 5 min til slutt. (8-10 km)

Dag 3:
Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (11-18 km)