fredag 6. juni 2008

Litt tung intervall økt

Uke 23  Dag 2: Intervaller. Løp (6-) 5-4-3-2-1 min, P: 1,5 min. Legg deg rundt terskel (sone 3),
men press gjerne litt mer på de korteste dragene. Oppvarming og nedjogging 15 + 10 min.
(9-10 km) avslutt med eksentriske tåhev*

Soundtrack: Murder City Devils - 365 days

Ut i varmen og opp med pulsen. Nok en gang var jeg dårlig med drikkinga i forkant og hadde en tung økt. Varmet opp greit i 20 min og 6 minutteren gikk fint. 5 og 4 minutteren var dog sinnsyk tunge og jeg følte meg som bly. 3 minutteren var litt bedre før jeg avsluttet men 2 og 1 minutt i tett opptill max. fart. jeg lå på en puls rund 158 og hadde 182 som max så det var rimelig høyt snitt i forhold til det jeg har ligget på i det siste. Deretter var det et kvarter hjem igjen som gikk veldig greit. Jeg var dog sinnsvakt tørst så jeg angret på at jeg ikke tok med det nye drikkebelte med litt påfyll.

Jeg tror nok 2 timer turen på søndag henger igjen med litt "grums" og gjør at ting føles litt tungt nå. Det var en påkjenning på kroppen å løpe i varmen helt uten væske i så lang tid. Holder meg til 90 min på langturene i et par uker nå før jeg prøver å øke til ca 2 og en halv time, da med drikke :-D

Blir vel litt drikking i kveld oxo?? Selv det sikkert ikke hjelper for væskebalansen :-p

Ingen kommentarer: