onsdag 7. januar 2009

Digg intervalløkt

Uke 2 Dag 1: Løp korte, aerobe intervaller (ikke løp raskere enn at du holder melkesyra borte), 40 sek innsats, 20 sek pause (start hvert minutt). Løp 20-25 stk. Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og leg. ger etterpå (eksentriske tåhev*). (9-10 km)

Soundtrack: Chixdiggit - Home Alone

Snål temperatur. +1 hjemme men nærmere -5 på Lierstranda. Var litt tynnkledd gitt. Uansett, hadde en bankende hodepine når jeg startet men den forsvant etter 15 min med rolig oppvarming. Følte meg lett og pigg og intervallene gikk veldig bra. Prøvde å presse det opp til 170 i puls på de alle og det gikk greit og jeg holdt meg også unna den verste melkesyren selv om jeg måtte riste litt løs på veien hjem. Hele turen varte 55 og jeg kjørte 24 drag.

Formen er fin den. Overlevde jula så kryss i taket. Kjører videre på programmet og prøver å snike inn en dag 4 når jeg får til (blir lettere når det blir litt lysere på morgenen, akkurat nå fikser jeg ikke å stå opp å løpe kl 05:00 ;-)

BTW: Flott føre for løping. Godt feste og litt lett snø rundt løypa.

Ingen kommentarer: