onsdag 21. januar 2009

Møkkavær

Uke 4 Dag 1: Løp korte, aerobe intervaller (ikke løp raskere enn at du holder melkesyra borte), 40 sek innsats, 20 sek pause (start hvert minutt). Løp 20-25 stk. Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og legger etterpå (eksentriske tåhev*). (9-10 km)

Soundtrack: The Cure -  Friday I'm in Love

Skikkelig dritt føre men tenkte det var greit å få rørt seg litt. Varmet opp og hadde bange anelser, det var dårlig brøyta på fortauer og i veien var det bare slapps og elendighet. Jeg varmet opp og tok et par drag men det føltes håpløst og det var ingen steder som egnet seg for intervaller heller så det ble en heller merkelig lang kort tur på litt over en halvtimer. Det var ingen vits i egentlig ble endten løpende midt i veien eller nærmest gående på fortauer med mye snø. Dro hjem å måkte teresassen istedenfor. Ble 30 min med frisk luft da... eneste jeg si om den økta.

1 kommentar:

Kjetil sa...

M5-2009 (26.01.-01.02.)


Dag 1:
Løp pyramideintervaller, 1-2-3-4-3-2-1 min, Pause halvparten av innsatstiden.
Prøv å variere farten noe mellom de korteste og de lengste dragene.
Varm opp (15 min jogg) og jogg ned (ca 5-10 min) som vanlig. (8-10 km)

Dag 2:
Løp hurtig langtur. Varm opp i 10-15 min. Løp så 25 min sammenhengende nokså raskt
(litt under terskelen din) og avslutt de siste fem minuttene med litt mer innsats
(uten å bli stiv, men du skal bli andpusten). Avslutt med 5 min rolig jogg.
Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og legger (eksentriske tåhev*). (8-10 km)

Dag 3:
Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (11-18 km) Med ski på beina kanskje?

Mengde: 27-38 km


M6-2009 (02.02.-08.02.)


Dag 1:
Løp lange intervaller (ikke løp raskere enn at du holder melkesyra borte),
3 x 5 min + 2-3 x 3 min, P:1-1,5 min. Legg gjerne inn litt generell styrke for
mage, rygg, hofter og legger etterpå (eksentriske tåhev*). (9-10 km)

Dag 2:
Løp 30 min naturlig intervall. Oppsøk en litt kupert trasé som gir naturlig variasjon
i farten. Varm opp og jogg ned som vanlig (10-15 min + 10 min). (9-11 km)

Dag 3:
Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (11-18 km). Gjerne med ski på beina
for de som foretrekker eller har muligheten til det.