fredag 9. januar 2009

Folksom langtur

Uke 2 Dag 2: Rolig langtur. Avslutt med fire stigningsløp på ca 60 meter der du starter rolig og øker farten hele tiden. Gå tilbake i pausen. (8-10 km)

Soundtrack: The Cure -  The Only One

Løp 80 minutter i går og det gikk veldig greit. Lett og fin i kroppen til tross for at det var grøt til middag. Grøt er normalt sett ikke noe kroppen min jobber godt på. Startet i greit tempo og varmet opp i ca 15 min. Kroppen var det ikke noe å si på og jeg la turen rundt Lierbyen. Kjørte greit tempo men prøvde å ikke presse for mye heller. Pulsen lå rundt 146 i snitt.

Kjørte dragene på slutten og kjente jeg var litt seig å få igang da. Men etter den første gikk det bedre. Jeg valgte dog ikke å gå tilbake men jogget i frykt for å bli stiv.

Ser også ut som om det er mange som har nyttårforsetter i år. Tror jeg møtte 10 joggere jeg. Det er litt morro (bortsett fra de to som var sprekere enn meg)

Satser på en 90 minutter igjen til Lørdag!

1 kommentar:

Kjetil sa...

Neste to ukenes kos

M3-2009 (12.01.-18.01.)


Dag 1:
Lange intervaller. Løp 8 x 3 min, P: 1 min jogg. Varm opp (15 min jogg)
og jogg ned (ca 5-10 min) som vanlig. (8-10 km)

Dag 2:
Løp hurtig langtur. Varm opp i 10-15 min. Løp så 20 min sammenhengende nokså raskt
(litt under terskelen din) og avslutt de siste fem minuttene med litt mer innsats
(uten å bli sitv, men du skal bli andpusten). Avslutt med 5 min rolig jogg.
Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og legger
(eksentriske tåhev*). (8-10 km)

Dag 3:
Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (11-18 km) Med ski på beina kanskje?

Mengde: 27-38 km


M4-2009 (19.01.-25.01.)


Dag 1:
Løp korte, aerobe intervaller (ikke løp raskere enn at du holder melkesyra borte),
40 sek innsats, 20 sek pause (start hvert minutt). Løp 20-25 stk.
Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og legger
etterpå (eksentriske tåhev*). (9-10 km)

Dag 2:
Fartslek. Løp enten 1-2-3-4-5-4-3-2-1 min (evt ta bort 5-minutteren på toppen om
du synes det blir mye) med halvparten pause eller løp 30 min med variasjon i farten
der du selv bestemmer lengdene på dragene. Varm opp og jogg ned som vanlig
(10-15 min + 10 min). (9-11 km)

Dag 3:
Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (11-18 km).
Gjerne med ski på beina for de som foretrekker eller har muligheten til det.


Mengde: 29-39 km