mandag 5. januar 2009

Skitur på søndag

På søndag våknet jeg til 10 kalde, men i og med at det var fin sol ble det bestemt å ta en skitur med de små håpefulle. Det er perfekte forhold på stadion med glimrende spor og et par fine runder som passer bra for folk i alle aldre egentlig. Ble en times tur med og registerer at ungene stadig blir bedre til å gå på ski.

Men jeg var jo klar for litt trening i tillegg så litt senere på dagen reiste jeg ned igjen alene. Da var det betraktelig mindre folk og fullt mulig å kunne kjøre litt trening. Gikk rolig en periode for å få opp varmen, men valgte så en sløyfe som jeg gikk tre ganger. Planen var å gå med en del høyere intensitet i 10 minutter for så å gå ca 5 minutter igjen i sone 1 på hver runde.
Dette gikk veldig bra og jeg fikk bra flyt på skia og følte jeg fikk mye ut av treningen. Ble veldig god og sliten også og på det siste draget ga jeg litt ekstra og hadde nok sånn sett helt klart høyest puls på det siste draget.

Moro å gå på ski igjen, men håper nå på mer snø sånn at det blir mulig å gå litt lenger innover i skogen også.

-S-

Ingen kommentarer: