lørdag 17. januar 2009

Lørdag i snøen

I dag ble det løpetur da jeg etter en rask tur på stadion kunne konkludere med at de ikke hadde kjørt opp løypene til tross for 2 cm snø.
Bestemte meg derfor for å kjøre litt hardere enn de siste turene og la opp en relativt hard løype.
Etter 10 minutter med rolig tempo for oppvarming begynte stigningen og jeg fullførte oppover en lang bakke som flater utnoen hundre meter før den fortsetter med en lang bakke igjen. Deretter går det så vidt nedover noen hundre meter før det er slak motbakke i bortimot 700 meter. Holdt bra tempo i bakkene og sørget for å få pulsen ned i mellom slik at det ble naturlige intervaller.

Neste parti gikk i relativt flatt terreng og jeg holdt et bra tempo men ikke så fort at jeg datt utenfor sone 1(føltes ikke sånn i hvert fall). Når jeg da kom ned til krysset ved Kiwi, kjørte jeg på oppover Bernåsbakken som er en drømmebakke for intervaller egentlig. Der det flatet ut på toppen får jeg 150 meter flatt før det går oppover igjen over en kneik, så 150 meter flatt igjen før jeg avslutter oppover og hjem.
Var god og sliten på toppen de siste hundre meterne hjem, men var veldig fornøyd og følte jeg fikk mye ut av turen som tok 45 minutter. For ett år siden brukte jeg 55 min på samme tur så det går fremover.

Det var tungt føre med løs snø men gikk stort sett greit.

Gleder meg til neste tur, og må nå begynne å legge inn lenger turer. Neste tur bør bli min 60 minutter og jeg må legge på etter hvert mtp halvmaratondistanse.

-S-

Ingen kommentarer: