tirsdag 27. januar 2009

Skitur

Ja, i dag fikk jeg endelig tatt en etterlengtet skitur. Skal ikke legge skjul på at jeg hadde stor forventning da forholdene i prinsippet ikke kunne være bedre.
Min plan var å gå lysløypa inn til Hellas og tilbake, og så gå en runde rundt 5 kilometeren etter det. Normalt er dette snakk om en tur på ca 80 minutter.
Men sånn ble det ikke. Hadde som vanlig litt for travelt før jeg kom meg til stadion da jeg skulle levere barn på bursdag og i forvirringen fikk jeg ikke med meg alt utstyret.
Det viktigste i dag var at jeg glemte sikling som jeg trengte for å få av litt gammel smøring fra helgen som dessverre det lå litt for mye av under skia. Hadde ingen sjanse til å få det av og måtte legge blå smøring over og håpe det beste.
Det gikk bra i 2 kilometer så begynte det å kladde. Alt etter dette brukte jeg dobbelt så mye krefter på enn det jeg pleier og det preget meg hele veien. Løypa inn til Hellas er mildt sagt kupert med mange harde og lange kneiker og tøffe utforkjøringer. Noen sletter er det, men med dårlig glid blir ikke sånt moro.
Var ute en time og måtte bare droppe runden rundt 5 kilometeren. Var så sliten at jeg bare datt inn i bilden.
SKrapte derimot skia når jeg kom hjem. Ikke igjen.

-S-

Ingen kommentarer: