onsdag 28. januar 2009

Flott løpevær

Uke 5 Dag 1: Løp hurtig langtur. Varm opp i 10-15 min. Løp så 25 min sammenhengende nokså raskt (litt under terskelen din) og avslutt de siste fem minuttene med litt mer innsats (uten å bli stiv, men du skal bli andpusten). Avslutt med 5 min rolig jogg. Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og legger (eksentriske tåhev*). (8-10 km)

Soundtrack: Suset fra E-18 (ipod'en var uten strøm)

Blitt noen dagers opphold pga. sinnsykt mye snø pluss dårlig brøyting. Jeg har også satt igjen skistøvlene mine på hytta så det har ikke vært noen opsjon heller (kjøper nye idag så har jeg et par hvert sted). Jeg var gretten på føret sist uke men i går kveld var det perle føre. ca -8 og snødekke. Hadde fint feste og etter at kroppen kom igang jobbet den fint. Byttet ut pyramide intervallene med hurtig langtur i går for å komme igang igjen. Tar intervallene til torsdag da det ikke bør være noen problem.

Turen gikk greit. var ute i 55 min. kjørte 25 av de med rundt 16-168 i puls så jeg fikk tatt meg litt ut.Tok også et litt lengre stigningsløp på slutten av de 25 hvor jeg fikk gassen litt i bunnen. Avsluttet med rolig 10 minutter hjem og en god dusj.

Er lenge til Oslo maraton, men gleder meg veldig. Føler jeg har den lengden greit inne så da blir det å holde formen vedlike samt kanskje jobbe for å klare lengden ennå lettere. Satster på intervall trøkk til torsdag og kanskje en god skitur til helgen.

Ingen kommentarer: