onsdag 23. april 2008

Ekstratrening

Minn meg på at jeg skal gi ekstra ukepenger til min eldste datter til fredag.

Som nevnt i siste innlegg har det vært gressenkemann tilværelse for meg de siste tre dagene, og jeg hadde egentlig avskrevet mulighetene for å få trent noe. Men i går overrasket min eldste datter på ettermiddagen og sa at hun kunne holde fortet en halvtimes tid og jeg bare kunne løpe meg en tur hvis jeg ville det. Da valgte jeg naturligvis å gjøre det, og selvom jeg kun hadde ca en halvtime valgte jeg å gå for intervaltrening da det var dags for det.

Jeg kjørte ca 10 minutters lett jogg som oppvarming, så hadde jeg 1, 2, 3, 3, 2, 1, minutters intervaller da det var det jeg rakk. Jeg kjørte hardt på men sørget for å ikke gå på syresmell på de første repetisjonene. Jeg avsluttet med ca 5 minutters lett jogg hjem igjen.

Det var kort og intenst for å si det sånn og jeg var rimelig sliten når jeg kom hjem. Gjennomsnittspulsen på økta var 160 mens høyeste puls(på siste repetisjon for øvrig) var 188.

Neste trening nå blir nok styrkeøkt i det kalde nord på jobbtur. Ser frem til det allerede og til helgen igjen blir det mest sannsynlig en lengre joggetur. På tide å komme over 60 minutter på langtur nå.

-Slobodan-

1 kommentar:

Kjetil sa...

Husk at Tonje skal ha ekstra med ukelønn da ;-) helst etter tariffen med afp ;-)