mandag 14. april 2008

Program de neste ukene

her kommer programmet mitt de neste 2 ukene

Dag 1:    
Løp fartslek/naturlig intervall i 25 min. Enten kan du tenke at du skal løpe med samme FART hele tiden, uansett om det er oppover, flatt eller nedoverbakke, men hvis du løper et sted der det er flatt, kan du variere intensiteten ved å variere farten. Belatsningen kan sammenlignes med å løpe en hurtig langtur, men hvor du skal variere intensiteten mer og også løpe kort og rast (spurt til neste telefonstolpe!) (9-11 km) 

Dag 2:    
Løp aerobe intervaller på terskelen din eller litt over. 3-5 x 1000 m (evt 3-5 minutter). P: 2 min småjogging. Varm opp og jogg ned som vanlig. (9-11 km)

Dag 3:    
Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (10-15 km)

Mengde: 28-37 km

M14-2008 (21.04.-27.04.)
Dag 1:    
Rolig langtur, 60 min, (Sone 1) avslutt med 15-20 min styrketrening for magen, ryggen og leggene (eksentriske tåhev*). (9-12 km)

Dag 2:     Intervaller. Løp 3-4 x 3 min og 5 x 2 min, P: 1 min småjogging. Løp kontrollert på 3-minutterne (ca terskel), men ta litt mer i på 2-minutterne. Ikke spurt, men kjenne at du strekker litt mer ut og virkelig LØPER. Ikke tenk så mye på pulsen på 2-minutterne, men kjenn at du ikke blir stokk stiv! Oppvarming og nedjogging 15-20+ 10 min.  (9-12 km)

Dag 3:    
Rolig, lang langtur, 80-90 min (Sone 1). (11-15 km)

2 kommentarer:

Jørn sa...

Heftige saker det her da. Du må ikke glemme at du skal jobbe og ha et liv utenom også da. ;-) På meg virker jo dette som langt utover det jeg definerer som mosjonist i hvert fall, men hva vet jeg.

-Slobo-

Kjetil sa...

Jo, det er sprek mosjonist det der... Nå har jeg dog fått treningsforbud i en uke da.. :-(

Satser på at ryggen kommer seg og at jeg kan få til programmet på kveldene ;-)