onsdag 30. april 2008

Rolig (litt) lengre tur

Etter å ha fått testet sykkelen litt på mandag, fant jeg ut at kroppen var klar for en litt lengre rolig tur også i går. Denne gangen var jeg fast bestemt på å holde meg i puls sone 1 og sånn sett sørge for at det ble rolig.

Det klarte jeg 95%, men alle som vet hvor jeg bor skjønner at det er utrolig vanskelig å holde seg i sone 1 når jeg skal hjem igjen. Vi snakker en del høydemeter som nesten uansett gjør at pulsen bikker over i sone 2 og 3.

Men turen i seg selv var en drøm. Syklet en runde som jeg har inkludert i mine såkalte faste runder. Kroppen fungerte meget bra mesteparten av veien og sykkelen er jo bare en drøm å sykle på. Ser virkelig frem til å ta den med på skauen når det tørker opp der.

Gjennomsnittspulsen min lå på 145 for turen, og det høyeste jeg var oppe i var 177 i de siste kneikene hjem. De siste 20% av turen begynte jeg å merke at jeg trengte påfyll av energi som jeg ikke hadde med meg, men gjennomførte allikevel med det rette drivet.

Nå trenger kroppen minst en dag hvile, men neste gang jeg sykler er planen å legge inn intervaller i økta. Har da planer om 5 x 3 minutter i motbakke, så det blir nok spennende.

Rapport følger.

-Slobo-

Ingen kommentarer: