mandag 30. november 2009

Tur i skogen

Etter en uke uten jogging, ble det endelig en tur igjen i går. Været var egentlig glimrende for trening. Rett under null og opphold.
Følte det var lenge siden jeg hadde løpt i skogen så det var deilig å få til det igjen. Åpnet rolig hjemmefra og inn mot Hadelandsdammen. I stedet for å løpe på den brede grusveien tok jeg derimot inn en sti på motsatt side av dammen og fulgte denne innover. Det er skikkelig skogssti med en del røtter som snirkler seg innover men som er helt digg å løpe på.
Startet rolig, men fikk en del kneiker til å begynne med som fikk opp pulsen. Dette gjorde at jeg også ubevisst økte farta litt etterpå og holdt godt tempo hele veien innover.
Stien sluttet ved bunnen av bakken opp mot Haukås så jeg forsatte opp her. På toppen tok jeg stien som går via Haukåstoppen og videre på stien som kommer ut på "hovedløypa" igjen. Fortsatte videre rundt og løp veien inn igjen til bunnen av bakken opp til Haukås igjen.
Her tok jeg samme stien som jeg startet på i retur og hjem.

Kroppen fungerte bra selvom jeg fikk litt høy puls ganske tidlig. Uansett var det deilig å løpe og 50 minutter var helt passe for meg denne dagen.
Skal prøve å få inn flere løpeturer denne uka om mulig selvom det nok først blir litt ut i uka.

-S-

Ingen kommentarer: