mandag 25. februar 2008

Interval søndag

Når jeg ser tilbake på uka som gikk ble det lite trening av forskjellige årsaker, men det er kanskje greit med tanke på at uken før ble vel heftig kanskje.

Fredag var jeg ikke i slag, men det gikk heldigvis over relativt raskt og i løpet av lørdag formiddag var formen tilbake. Den opprinnelige planen var egentlig å trene interval på fredag og så ha en rolig tur søndag men på grunn av formen måtte dette nesten utgå.

Søndag ble det da intervall trening i stedet. Jeg var i aktivitet i 45 minutter og begynte med 10 minutters rolig oppvarming. Kjørte så 3 ganger 3 minutters intervaller med 1,5 minutters pause i mellom (kun rolig jogg og rask gange). Prøvde å ha intensiteten på ca 70 til 75% og klarte å få høyest puls på det siste av disse intervallene. Jogget rolig i ca 15 minutter etter dette, men avsluttet med 90% drag opp Bernåsbakken som tok ca 1,5 min. Hadde ca 1 min rolig jogg etter dette og avsluttet med 90 til 95% intensitet bra Bernås opp til Trompeten i ca 1 minutt. Så 1 min pause og avsluttet med 90 til 95% intensitet den siste biten hjem. Tid ca 1,5 min.

Unødvendig å si at jeg da var rimelig død, men jeg klarte å holde melkesyra unna og er ikke spesielt sur i beina i dag.

Det var en kamp å komme seg ut, men var som alltid fornøyd når jeg var ferdig og glad for at jeg hadde tatt turen.

I dag blir det 90 min med basketball og ser frem til det. Blir normalt ganske høy intensitet og er spent om det er noe saft igjen i bena til det nå.

- Slobo-

Ingen kommentarer: