mandag 20. april 2009

En orn’tlig langtur

Uke 16 Dag 4: Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (11-18 km).

Soundtrack: Jokke – Snyltegjesten

En hektisk uke men jaggu klarte jeg ikke å skvise inn 4 treninger denne uka gitt. Var deilig og varmt vær i går da jeg løp ut kl 15:00. Hadde litt mye klær faktisk og måtte brette litt opp. Fylte godt opp med vann før jeg løp og kroppen var lett og fin. Løp 82 min og det var deilig med en god langtur igjen på beina.

Lite å si om turen det gikk greit. lå på rundt 150 i snittpuls og maks var 158 så det var helt greit. Gikk overaskende fort rundt løypa om Lierbyen selv om jeg prøvde å holde igjen så former er mer enn grei.

Deilig med vår været, håper snart det er ok på skogen. Var en tur innom Landfalltjern på Lørdag og der gikk folk fortsatt på ski så litt tidlig er det ennå. Nå er det på’n igjen med intervaller som neste økt!

M17-2009 (20.04.-27.04.)
Dag 1:
Løp intervaller, 10 x 2min, P 1 min jogg. 
Dragene er såpass korte at du ikke skal se så mye på pulsen i begynnelsen, men du skal klare å løpe raskere på de tre siste. Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og legger etterpå (eksentriske tåhev*). (9-10 km)  


Dag 2:
Pyramide. Løp 1-2-3-4-5-4-3-2-1 min, P: halvparten av innsatsen. Varm opp i 10 min og avslutt med 5-10 min helt rolig jogg. (9-11 km)

Dag 3:
Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (11-18 km).

Ingen kommentarer: