onsdag 22. april 2009

Intervaller

De siste to løpeturene mine inkludert denne har blitt intervall runder. Bakgrunnen er nok at frekvensen den siste tiden ikke har vært på topp samt at en rolig tur jeg hadde inne i mellom var på sykkel.

Men dro til min kjære grusvei og løp rolig i litt under 10 minutter som oppvarming. Det som sto på planen var 1,2,3,3,2,1 minutters drag med små pauser, henholdsvis 30 sekunder mellom de korte og 1 minutt mellom 3 minutterne.

Var som alltid litt forsiktig på første drag for å ikke ødelegge alt med en gang, men kom i fin stim og gjennomførte alle dragene bra. Bena fungerer slett ikke verst og jeg er brukbart fornøyd med fremdriften. Jeg lå fra 175 tiø 185 i snitt med topp på 188 på den siste 3 minutteren samt på den siste 2 og 1 minutteren.
Totalt sett var jeg ute i litt under 40 minutter og følte dette som en effektiv økt.

Nå trenger jeg en langtur på bena for å se hvordan stayer evnen er.

Gleder meg til det.

-S-

Ingen kommentarer: