torsdag 30. april 2009

2 x 10 minuttere

Etter en del intern debatt i løpet av dagen landet jeg på løping i dag selvom det egentlig er på høy tid med en sykkeltur. Men tid er jo også en faktor og med været i dag var det heller ikke vanskelig å motivere seg for en tur i skogen.
Jeg løp inn i skogen og kjørte 10 minutter rolig jogg som oppvarming. Deretter kjørte jeg 2 x 10 minutters drag som seiler opp som en slags favoritt når det gjelder intervaller.
Første draget gikk innover i skogen, og jeg lå på puls mellom 170 og 177 på det høyeste. Snittet lå ca på 174 vil jeg tro. Det er slitsomt men samtidig digg da jeg fikk bra fart og følte at bein og kropp før fungerte veldig bra. Etter 2 minutters rolig jogg kom drag to og jeg lå nok litt høyere i puls i hvert fall de siste 5 minuttene. Høyeste verdi var 180 så vidt det var i en bakke, men snittet lå på 176.
Avsluttet med 20 minutters rolig jogg under perfekte forhold i skogen og kom meget godt fornøyd tilbake. En kongetur rett og slett. Gleder meg til fortsettelsen.

-S-

Ingen kommentarer: