tirsdag 28. april 2009

Rykende intervalløkt

Uke 18 Dag 1: Løp pyramideintervaller, 30-45-60-90-120-90-60-45-30 sek, P: 60 sek. Før du begynner med selve intervallene, bør du løpe to drag a 2-3 minutter der du løper litt raskere på det siste av disse og da skal du ende på en intensitet rett under terskelen din. På pyramidedragene trenger du ikke å tenke så mye på pulsen, men du skal løpe like raskt på "vei ned" som på vei opp. Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og legger etterpå (eksentriske tåhev*). (9-10 km) 

Soundtrack: The Cure – Inbetween Days

I kveld ble det orntlig trøkk på intervallene og jeg fikk tatt meg skikkelig ut. Hadde krampe både her og der opp Nøste bakken men ingen syre. Varmet godt opp i 20 min og kjørte så 2x 2min i raskt tempo. Kroppen føltes lett og fin etter søndagens langtur. Startet litt forsiktig men lå ikke så langt under 100% på 30, 45 og 60 sek dragene. Slo ned farten litt på 90 sek’ern men løftet det opp på 120 sek. De siste da kjørte jeg bare så hardt jeg orket og lå tett opp mot 100% pulsen maxa på 175. Følte at idag kunne det bare kjøres og kjøres.

Dette var deilig, så jeg jogget så opp Nøste bakken og hjem til en pose pottis :-) Er sånn god sliten og kommer til å sove godt i natt.

Ingen kommentarer: