tirsdag 14. april 2009

Intervaller på beina

Uke 16 Dag 1: Løp lange intervaller, 4 x 4 min, P: 2 min og legg vekt på å løpe litt raskere etter hvert. Press deg over terskelen din, men ikke slik at du må kjempe med melkesyra! Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og legger etterpå (eksentriske tåhev*). (9-10 km) 

Soundtrack: DumDum Boys – Metallic Hvit

Påske fyldt med mye skigåing og en hektisk uke forran meg så jeg satset på å komme igang tidlig i denne uka med løping. Kroppen var litt grumsen etter grillpølsemiddag men varmet opp helt greit i 15 minutter. Måtte presse meg litt for å komme opp i grei fart i første draget men når jeg først var igang så trillet det på bra. Trykket pulsen over 170 og kjente svetten begynnte å renne…eller var det regnet? Var ihvertfall digg med varmt vår regn i går. Det er lenge siden det :-) Drag 2 var bedre enn den første og beina begynte virkelig å føles bra ut. Drag 3 var som nummer 2 og jeg tror jeg satte ny rekort på strekken jeg løp den. På drag 4 begynte jeg å kjenne det litt og syra kom litt snikende, slapp meg litt ned i fart og puls og kom meg greit igjennom draget.Hadde deretter 15 minutters lett jogging hjem.

Litt godt å løpe igjen. Var en fin økt hvor jeg fikk igang beina igjen. Nydelig føre da! Da jeg dro på ferie var det snø og is over allt. Nå var det bart og tørt og nydelig løpeføre. Deilig med varmt rein som øste ned også!! Satser på å kjøre ny intervalløkt idag. da er det 45 sek drag.

Ingen kommentarer: