fredag 10. april 2009

I dytten

En av mine mest aktive treningsuker på lenge ble avsluttet i dag men en "rolig" sykkeltur med to treningskompiser jeg sykler med fra tid til annen.
Oppmøte i dag var kvart over 10 på formiddagen på Esso Konnerud for en rolig langtur.
Vi satte kurs mot Sande og tok en rolig og fin tur utover Skoger og så videre mot Sande.
Etter en relativt hard uke kjente jeg i låra at jeg hadde begrenset å gi, men allikevel gikk det helt fint å sykle rolig i sone 1.
Turen inkluderer noen tøffere bakker, men allikevel gikk dette greit. Har vel et brukbart grunnlag for tiden.
Etter ca 50 minutter var vi i Sande hvor vi roet det ytterligere og jeg spiste en medbrakt brødskive i rolig fart.
Tempoet økte noe fra Sande og gjennom Østbygda hvor jeg lå først og dro de andre på hjul. Sånn kjørte vi i ca en halvtime men holdt meg i de øvre grenser i sone 1. Vi roet det ned igjen og kjørte noen drag på 2 til 300 meter inne i mellom som økte pulsen greit.
Oppover mot Skoger kirke kjørte vi ett drag på 2 km og det var beholdningen for min del. Da hadde jeg ikke særlig mer å gi og vispet bare hjem i rolig tempo som avtalt.

Totalt var vi borte i 2 timer og syklet 45 km. Gjennomsnittspuls var 147 og det høyeste jeg var oppe i var 187.
En glimrende grunnmurstur og håpet er å kunne kjøre denne minst en gang i uka.

-S-

Ingen kommentarer: